Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
publicistický styl - PT: Mediální výchova (článek, zpráva, oznámení, rozhovor, inzerát)
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí
věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby |
Tvorba strany dobových novin zaměřených na změny a objevy v 17. a 18. století, práce ve škole - datum odevzdání pátek 4.11.
PT: Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova - propojení ČS a ČJ
zhodnocení cestopisů- hodnocení |
Anglický jazyk |
adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci
psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět |
Project 3, Unit 4D-5A, domlouvání si společných plánů present continuous + životní zkušenosti - present perfect |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně |
opakování - popis postavy + nová slovní zásoba La ropa - oblékání
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení
Día de los muertos - oslavy svátku - opakování, nová slovní zásoba, hra PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
•informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
•popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
•porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem
Souřadící spojky
Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung |
Matematicko fyzikální základ |
vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
• funkce, lineární funkce, pravoúhlá soustava souřadnic, modus, medián, četnost, aritmetický průměr
trojúhelník, čtyřúhelník - základní pojmy, Obsah čtyřúhelníku |
Opakování pohybových úloh |
Člověk a společnost |
vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. |
Kateřina Veliká - dokončení
Marie Terezie, Josef II. - reformy
hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století - severoamerické kolonie a život v nich, obchod s otroky, vznik USA
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
diskuse- zneužívání návykových látek |
menší opakovací testík na události v Rusku
samostatná práce MT a její reformy
8.C - pilotáž projektu Dějepis + 3.11.
propojení hodin ČJ a ČS - tvorba novin
práce s referáty a různými zdroji informací
připomenutí Dne veteránů 11.11.
8. C - preventivní program |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
výtvarný kontrast
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis
poslech hudby a její reflexe |
|
Informační a komunikační technologie |
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
"• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
"
"• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty
" |
|
Člověk a svět práce |
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
• tvorba ceny |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora.
Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
Míčové hry, doplňkové sporty.
Pojem zdraví, lidské potřeby - Maslowova pyramida potřeb. |
Vybraní žáci se zúčastní OK ve florbalu. |
Člověk a příroda |
Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek.
Rozlišuje směsi a chemické látky. |
vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost. |